Ak ešte u niektorých divákov pretrváva predstava, že slovenské filmy takmer nevznikajú, téma septembrového čísla Film.sk ukazuje, že v rokoch 2010 až 2014 ich vznikli desiatky. A reč je o dlhometrážnych tituloch, ktoré sa premietali v kinách. Zo 61 slovenských snímok tohto obdobia sa pritom 33 objavilo aj na televíznych obrazovkách . Východiskom témy sa stala otázka, ako sa o tieto filmy zaujímali diváci. Prinášame vám teda porovnanie ich návštevnosti v kinách a sledovanosti v televízii.
Ani september nie je bez domácich noviniek v kinách. Tentoraz predstavujeme tituly Koza (r. Ivan Ostrochovský), Očami fotografky (r. Matej Mináč) a animovaný film Malá z rybárne (r. Jan Balej), ktorý vznikol v minoritnej koprodukcii. K dokumentárnemu filmu s inscenovanými pasážami Očami fotografky sa pritom viaže aj rubrika Rozhovor, kde o svojich životných skúsenostiach, práci s obrazmi i zážitkoch z veľkých filmových festivalov hovorí fotografka Zuzana Mináčová – protagonistka uvedenej filmovej novinky.
Anotácia
Ak ešte u niektorých divákov pretrváva predstava, že slovenské filmy takmer nevznikajú, téma septembrového čísla Film.sk ukazuje, že v rokoch 2010 až 2014 ich vznikli desiatky. A reč je o dlhometrážnych tituloch, ktoré sa premietali v kinách. Zo 61 slovenských snímok tohto obdobia sa pritom 33 objavilo aj na televíznych obrazovkách . Východiskom témy sa stala otázka, ako sa o tieto filmy zaujímali diváci. Prinášame vám teda porovnanie ich návštevnosti v kinách a sledovanosti v televízii.
Ani september nie je bez domácich noviniek v kinách. Tentoraz predstavujeme tituly Koza (r. Ivan Ostrochovský), Očami fotografky (r. Matej Mináč) a animovaný film Malá z rybárne (r. Jan Balej), ktorý vznikol v minoritnej koprodukcii. K dokumentárnemu filmu s inscenovanými pasážami Očami fotografky sa pritom viaže aj rubrika Rozhovor, kde o svojich životných skúsenostiach, práci s obrazmi i zážitkoch z veľkých filmových festivalov hovorí fotografka Zuzana Mináčová – protagonistka uvedenej filmovej novinky.
Technické informácie