Kniha je jeden z výstupov rovnomenného projektu, ktorého cieľom bolo porozumieť podobám, ktorým nadobúdala filmová kultúra v sociálno-kultúrnom prostredí Brna čoby druhého najväčšieho mesta medzivojnového Československa i Protektorátu Čechy a Morava - mesta so špecifickými kultúrnymi väzbami na Viedeň a nemenej špecifickým miešaním českého, nemeckého a židovského živlu. K online databáze filmových programov a rozhovorov s pamätníkmi teda pribúdajú už konkrétne, na týchto dátach založené analýzy rôznych aspektov brnenskej filmovej kultúry. Filmové Brno sa pripája k výskumom spätým s prúdom tzv. Novej histórie kinematografie a zaoberá sa primárne sociálnymi významami kinematografickej inštitúcie. Jednotlivé štúdie tak popri vlastných dejinách brnenských kín a čiastkových aspektov ich prevádzky študujú napríklad špecifiká návštevy kina deťmi či robotníckym obyvateľstvom a zhodnocujú popularitu rôznych filmových žánrov či hviezd ako Shirley Templeová, Marika Rökková, Zarah Leanderová a ďalších.
Anotácia
Kniha je jeden z výstupov rovnomenného projektu, ktorého cieľom bolo porozumieť podobám, ktorým nadobúdala filmová kultúra v sociálno-kultúrnom prostredí Brna čoby druhého najväčšieho mesta medzivojnového Československa i Protektorátu Čechy a Morava - mesta so špecifickými kultúrnymi väzbami na Viedeň a nemenej špecifickým miešaním českého, nemeckého a židovského živlu. K online databáze filmových programov a rozhovorov s pamätníkmi teda pribúdajú už konkrétne, na týchto dátach založené analýzy rôznych aspektov brnenskej filmovej kultúry. Filmové Brno sa pripája k výskumom spätým s prúdom tzv. Novej histórie kinematografie a zaoberá sa primárne sociálnymi významami kinematografickej inštitúcie. Jednotlivé štúdie tak popri vlastných dejinách brnenských kín a čiastkových aspektov ich prevádzky študujú napríklad špecifiká návštevy kina deťmi či robotníckym obyvateľstvom a zhodnocujú popularitu rôznych filmových žánrov či hviezd ako Shirley Templeová, Marika Rökková, Zarah Leanderová a ďalších.
Technické informácie