Táto monografia je kritickým spracovaním neznámej pozostalosti jedného z popredných českých kameramanov Jaroslava Kučeru, spolupracovníka Věry Chytilovej, Vojtěcha Jasného, Karla Kachyňu, Zdeňka Podskalského, Oldřicha Lipského, či Petra Weigla. Kniha sa pokúša jednak o teoretické uchopenie práce kameramana a jeho základných mediálnych praktík a jednak o zachytenie špecifických postupov Jaroslava Kučeru. Cez archív umelca dovoľuje preniknúť k jeho mysleniu obrazov, priblížiť sa jeho pohľadu a skúmať väzby medzi jeho vlastnou fotografickou a súkromnou filmovou tvorbou a profesionálnym natáčaním. Zároveň sa snaží o načrtnutie plastického obrazu niektorých špecifických rysov umeleckej aj populárnej tvorby socialistického Československa.
Anotácia
Táto monografia je kritickým spracovaním neznámej pozostalosti jedného z popredných českých kameramanov Jaroslava Kučeru, spolupracovníka Věry Chytilovej, Vojtěcha Jasného, Karla Kachyňu, Zdeňka Podskalského, Oldřicha Lipského, či Petra Weigla. Kniha sa pokúša jednak o teoretické uchopenie práce kameramana a jeho základných mediálnych praktík a jednak o zachytenie špecifických postupov Jaroslava Kučeru. Cez archív umelca dovoľuje preniknúť k jeho mysleniu obrazov, priblížiť sa jeho pohľadu a skúmať väzby medzi jeho vlastnou fotografickou a súkromnou filmovou tvorbou a profesionálnym natáčaním. Zároveň sa snaží o načrtnutie plastického obrazu niektorých špecifických rysov umeleckej aj populárnej tvorby socialistického Československa.
Technické informácie