KINO IKON 1/2023 (Časopisy)
Súbor recenzovaných štúdií (Studium) otvára text Kataríny Mišíkovovej odkrývajúci stratégie autobiografie, autoportrétu a autofikcie v súčasnom slovenskom dokumentárnom filme. V istom zmysle na ňu nadväzuje v ďalšej štúdii Jana Dudková, ktorá sa venuje aj hybridným žánrom v rannej tvorbe Viery Čákanyovej. Dlhodobá rubrika Prvé storočie, otvorená pred pár rokmi pri príležitosti 100. výročia zrodu slovenského filmu, ponúka ďalšie texty o rôznych obdobiach jeho vývoja, od predstavenia predkolibských projektov filmových ateliérov v Bratislave (Petra Hanáková), alebo fokusu na „mliečne filmy“ v kontexte zdravotníckej kinematografie (Nina Nováková), až po fenomén nespoľahlivého rozprávania v našich hraných filmoch (Marek Slovák). Témou čísla je zameranie na špecifické (kunsthistorický, náboženský) aspekty filmu Organ Štefana Uhra (Diskusia, rubrika Dvojdotyk). Číslo venované slovenskému filmu korunuje rozsiahly rozhovor Martina Šulíka a Stanislava Párnického (1945 – 2023) o filmovej réžii.
Anotácia
Zborník hodnotiacich príspevkov z týždňa Slovenského filmu v roku 2021 sa venuje témam hraného, dokumentárneho a animovaného filmu. Okrem toho nájdete v zborníku aj hodnotiace príspevky filmovej vedy a kritiky a taktiež príspevky z diskusie o slovenskej filmovej kritike a vede. Autormi príspevkov sú J. Paštéková, V. Langerová, M. Ulman, T. Hudák, B. Nemčeková, V. Raymanová, L. Pagáčová.
Technické informácie