Kino Ikon 1/2024

/ Kino Ikon 1/2024
3,32 
skladom
VLOŽIŤ DO KOŠÍKA Pridané do košíka
Dejiny emócií, Spiace svedomie
Verzia pre tlač
Zdieľam:

Anotácia

Číslo otvára kolektívna štúdia českých praktikov a historikov animovanej tvorby, rozsiahly výstup z ich výskumu, ktorý venovali využiteľnosti nového softvéru APE pri prepájaní tradičnej stop motion animácie (najmä bábkovej) s počítačovou (CGI) animáciou. Po vydaní monografie Máme svoj film! Petra Hanáková pokračuje v historických prieskumoch kinematografie Slovenského štátu, pričom tentoraz sa zamerala na funkciu kina v rukách Hlinkovej gardy. Prehľadový článok Katie Barclayovej sa pokúša predstaviť u nás málo známy i praktizovaný odbor dejín emócií. Kurátorky rubriky Kinematografická filozofia Tereza Hadravová a Andrea Slováková sa v rozhovore so známym historikom dokumentárneho filmu Michaelom Renovom venujú histórii a etike kompilačnej kinematografie. V rámci série pravidelných diskusií Kino-Ikonu v Kine Lumiére sa tvorcovia a pozvaní hostia moderátora Petra Michaloviča rekapitulovali tvorbu Miloslava Luthera s fokusom na jeho posledný film Spiaci účet. Doterajšou filmovou tvorbou Davida Finchera sa v rozsiahlom profile zaoberá Marek Slovák.

 

Technické informácie

Vydavateľ:
Slovenský filmový ústav (SFÚ), Asociácia slovenských filmových klubov (ASFK), 2024
Jazyk:
slovenský/český
Počet strán:
202 s.
Väzba:
mäkká
ISSN:
1335-1893