Súbor textov čísla otvára prvá časť štúdie Milana Cyroňa, českého znalca tvorby Eduarda Grečnera, tentoraz venovaná jeho nerealizovaným scenárom (najmä projektu Lomidrevo a Loktibrada). Témou čísla sa stali úvahy o diele popredného francúzskeho filmológa Michela Chiona o zvuku a hlase vo filme. Články Petra Mareša a Juraja Oniščenka dopĺňa rozhovor s prekladateľom nedávno vydanej knihy Hlas vo filme, filozofom Josefom Fulkom. V sérii profilov sa číslo venuje hudobnej tvorbe Ennia Morriconeho, autorskej profilácii maďarskej kinematografie v čase orbánizmu. Martin Palúch sa pokúša nanovo vymedziť fenomén archívneho strihového filmu. Dvojdotyky filmovej vedy a estetiky ponúkajú texty Petra Michaloviča a Radky Glajškovej. Za okrajom aktuálne ponúka príspevky o vybraných vizuálnych motívoch (jedlo, rizňa, mejkap) nielen v dielach slovenskej kinematografie.
Technické informácie
Vydavateľ:
Slovenský filmový ústav (SFÚ) v spolupráci s Vysokou školou múzických umení (VŠMU) a Asociáciou slovenských filmových klubov (ASFK), 2020
Anotácia
Súbor textov čísla otvára prvá časť štúdie Milana Cyroňa, českého znalca tvorby Eduarda Grečnera, tentoraz venovaná jeho nerealizovaným scenárom (najmä projektu Lomidrevo a Loktibrada). Témou čísla sa stali úvahy o diele popredného francúzskeho filmológa Michela Chiona o zvuku a hlase vo filme. Články Petra Mareša a Juraja Oniščenka dopĺňa rozhovor s prekladateľom nedávno vydanej knihy Hlas vo filme, filozofom Josefom Fulkom. V sérii profilov sa číslo venuje hudobnej tvorbe Ennia Morriconeho, autorskej profilácii maďarskej kinematografie v čase orbánizmu. Martin Palúch sa pokúša nanovo vymedziť fenomén archívneho strihového filmu. Dvojdotyky filmovej vedy a estetiky ponúkajú texty Petra Michaloviča a Radky Glajškovej. Za okrajom aktuálne ponúka príspevky o vybraných vizuálnych motívoch (jedlo, rizňa, mejkap) nielen v dielach slovenskej kinematografie.
Technické informácie