Slávnosť v botanickej záhrade (1969)
Svieži a zrelý debut talentovaného, predčasne zosnulého režiséra je farebnou, mozaikovitou feériou o potrebe zázraku v ľudskom živote. Havettov originálny film spája inšpirácie naivným maliarstvom, dielami francúzskeho impresionizmu a nemou filmovou groteskou, rovnako však čerpá tiež z tradícií a ľudových zvyklostí obyvateľov Západného Slovenska.
Ľalie poľné (1972)
Druhý a zároveň posledný celovečerný film Ela Havettu patrí k najpozoruhodnejším dielam slovenskej kinematografie. Vznikol ako tvorivá parafráza Šikulovej prózy a jeho hrdinami sú vojnoví veteráni, ktorí sa vracajú z I. svetovej vojny do rodného kraja, kde sa snažia nájsť domov a pevne zakotviť. Rovnako silná je však aj ich túžba po tuláctve a voľnom živote.
Réžia:
Elo Havetta
Scenár:
Elo Havetta, Lubor Dohnal (Slávnosť v botanickej záhrade), Vincent Šikula (Ľalie Poľné)
Kamera:
Jozef Šimončič (Slávnosť v botanickej záhrade), Jozef Šimončič (Ľalie Poľné)
Hudba:
Zdeněk Liška (Slávnosť v botanickej záhrade), Zdeněk Liška (Ľalie Poľné)
Strih:
Alfréd Benčič (Slávnosť v botanickej záhrade),
Hrajú:
Slavoj Urban, Jiří Sýkora, Nina Divíšková, Dušan Blaškovič, Hana Slivková, Jozef Belan, Viola Kováčová, Marta Rašlová, Margita Žemlová (Slávnosť v botanickej záhrade), Lotár Radványi, Ivan Krivosudský, Augustín Kubán, Ľudovít Kroner, Ján Melkovič, Peter Debnár, Žofia Martišová, Vladimír Kostovič, Marián Filadelfi, Mária Hojerová, Gejza Maráky, Emil Tomaščík, Jozef Belan (Ľalie Poľné)
Technické informácie
Audio:
slovensky 2.0 mono
Titulky:
SLOVENSKÉ / ENGLISH-ANGLICKÉ / DEUTSCH-NEMECKÉ / FRANÇAIS-FRANCÚZSKE
Formát obrazu:
4:3, Digitálne reštaurované filmy / Digitally restored films
DVD Región:
ALL PAL
Celková minutáž:
83 + 77 min.
Bonusy:
Krátke filmy: Svätá Jana (1963), 34 dnů absolutního klidu (1965), Předpověd: Nula (1966), Dokument: Slávnosť osamelej palmy, r. Juraj Johanides, Marko Škop (2005), O filme, ohlasy z tlače, profily tvorcov, fotogaléria
Anotácia
Slávnosť v botanickej záhrade (1969)
Svieži a zrelý debut talentovaného, predčasne zosnulého režiséra je farebnou, mozaikovitou feériou o potrebe zázraku v ľudskom živote. Havettov originálny film spája inšpirácie naivným maliarstvom, dielami francúzskeho impresionizmu a nemou filmovou groteskou, rovnako však čerpá tiež z tradícií a ľudových zvyklostí obyvateľov Západného Slovenska.
Ľalie poľné (1972)
Druhý a zároveň posledný celovečerný film Ela Havettu patrí k najpozoruhodnejším dielam slovenskej kinematografie. Vznikol ako tvorivá parafráza Šikulovej prózy a jeho hrdinami sú vojnoví veteráni, ktorí sa vracajú z I. svetovej vojny do rodného kraja, kde sa snažia nájsť domov a pevne zakotviť. Rovnako silná je však aj ich túžba po tuláctve a voľnom živote.
Technické informácie