Publikácia predkladá dejiny filmu z hľadiska najobľúbenejších diel svojich autorov. Projekt vychádza zo zmenenej situácie v percepcii umenia po roku dvetisíc, kedy internet výrazne ovplyvnil výchovnú aj hodnotiacu paradigmu hodnotenia filmov. Kánony nahradili subjektívne doporučenia na sociálnych sieťach, internetové rebríčky, počítačová analýza preferencií ľudí s podobným vkusom. Autori sa preto pozreli na storočie filmu zo subjektívnej pozície zasvätených filmových divákov a vybrali do hodnotenia sto svojich najobľúbenejších filmov. Výber pokrýva celé storočie filmu, svetovú aj domácu kinematografiu, umelecké aj populárne žánre. Obaja autori sú filmoví publicisti a o vybratých filmoch píšu filozoficky, esteticky aj autobiograficky ladené eseje. Autorov delí dvadsať rokov, odlišné vzdelanie aj kritický prístup, čím vzniká polemický dialóg o dejinách filmu.
Anotácia
Publikácia predkladá dejiny filmu z hľadiska najobľúbenejších diel svojich autorov. Projekt vychádza zo zmenenej situácie v percepcii umenia po roku dvetisíc, kedy internet výrazne ovplyvnil výchovnú aj hodnotiacu paradigmu hodnotenia filmov. Kánony nahradili subjektívne doporučenia na sociálnych sieťach, internetové rebríčky, počítačová analýza preferencií ľudí s podobným vkusom. Autori sa preto pozreli na storočie filmu zo subjektívnej pozície zasvätených filmových divákov a vybrali do hodnotenia sto svojich najobľúbenejších filmov. Výber pokrýva celé storočie filmu, svetovú aj domácu kinematografiu, umelecké aj populárne žánre. Obaja autori sú filmoví publicisti a o vybratých filmoch píšu filozoficky, esteticky aj autobiograficky ladené eseje. Autorov delí dvadsať rokov, odlišné vzdelanie aj kritický prístup, čím vzniká polemický dialóg o dejinách filmu.
Technické informácie