2 x blu-ray Alain Robbe Grillet + Knižná publikácia Alain Robbe Grillet. Film a jeho dvojník

/ 2 x blu-ray The Man who lies / Eden and after...
25,90 
skladom
VLOŽIŤ DO KOŠÍKA Pridané do košíka
Verzia pre tlač
Zdieľam:

Anotácia

Muž, ktorý luže / The Man Who Lies (1968)

Film o konfrontácii pravdy a klamu, skutočnosti a predstierania, slova a obrazu. Jeho hrdinom je cudzinec, ktorý zavíta do malého slovenského mesta. Podmanivými historkami o hrdinovi miestneho odboja stále viac mystifikuje jeho obyvateľov a získava si priazeň hneď niekoľkých mladých žien.

Eden a Potom... / Eden and After (1970)

V kaviarni zvanej Eden sa schádza skupinka znudených študentov. Jedného večera do nej zavíta neznámy cudzinec a zláka ich na neobvyklú hru. Predtým, ako ich odvedie do ďalekej exotickej krajiny, im podá psychotropnú látku, v dôsledku čoho sa u nich začnú stierať hranice medzi predstavami a skutočnosťou.

Réžia:
Alain Robbe - Grillet
Scenár:
Alain Robbe - Grillet
Kamera:
Igor Luther
Strih:
Bob Wade
Hrajú:
Jean-Louis Trintignant, Ivan Mistrík, Zuzana Kocúriková, Dominique Prado, Sylvia Turbová (Muž, ktorý luže), Catherine Jourdanová, Pierre Zimmer, Jarmila Koleničová, Richard Leduc, Juraj Kukura (Eden a potom...)

Technické informácie

Audio:
slovensky 2.0 mono, Français 2.0 mono
Titulky:
SLOVENSKÉ pre nepočujúcich / ENGLISH-ANGLICKÉ
DVD Región:
ALL PAL
Celková minutáž:
97 + 98 min., Digitálne reštaurované filmy / Digitally restored films
Bonusy:
Rozhovory - Catherine Robbe-Grillet, Jean-Louis Trintignant, Michel Fano, François Jost
Prístupnosť:
15
Copyright:
© Slovenský filmový ústav, 2024, SOZA BIEM SFU 0069 9 831, SOZA BIEM SFU 0070 9 831
S finančnou podporou:
Ministerstva kultúry SR, Audiovizuálneho fondu, SAPA

Galéria

Zákazníci si kúpili aj tieto tituly

Zobraziť všetky produkty
blu-ray kolekcia – Slovenský film 2 (Blu-ray)
r. viacero, 2016, SFÚ

Blu-ray kolekcia - Slovenský film 2 pozostáva z filmov, ktoré vznikli v nezávislom producentskom prostredí po roku 1989. Všetko čo mám rád (1992) M. Šulíka, reprezentujúci slovenskú kinematografiu  v porevolučnom období, ďalej sú v nej strihový dokumentárny film o rôznych podobách porušovania ľudských práv v niekdajšom Československu Papierové hlavy (1995) D. Hanáka, dokument Sila ľudskosti – Nicholas Winton (2002), prestížny držiteľ ceny Emmy od režiséra Mateja Mináča, film Slepé lásky (2008) J. Lehotského, ktorý po tridsiatich siedmich rokoch otvoril cestu mladej slovenskej kinematografii na MFF Cannes, a desiatku uzatvára film Pokoj v duši (2009) V. Balka. „Výber filmov nebol jednoduchý, je to vždy vec kompromisu,“ hovorí P. Dubecký, generálny riaditeľ SFÚ, „no myslím si, že tento kompromis je obhájiteľný a prezentovateľný. Našou snahou bolo od začiatku prezentovať filmy, ktoré patria k základným pilierom slovenskej kinematografie a som rád, že práve týchto desať titulov sa aj vďaka SFÚ dostane do sveta.“ Všetko, čo mám rád, 1992, r. Martin Šulík Tomáš sa ocitá na mŕtvom bode. Nemá prácu, s bývalou manželkou sa iba háda, musí riešiť problémy s dospievajúcim synom a pomoc od neho čakajú aj starnúci rodičia. Ponuka mladej Angličanky, aby s ňou odišiel do Anglicka, sa zdá byť poslednou šancou, ako uniknúť zo začarovaného kruhu. „Všetko čo mám rád je asi môj najosobnejší film. S Ondrejom Šulajom sme chceli zachytiť atmosféru zo začiatku 90. rokov, obdobie, keď sa menila spoločnosť. Pred každým z nás sa otvorilo mnoho možností ako naplniť život. Mohli sme cestovať, podnikať, zamestnať sa v reklame alebo jednoducho priamo vstúpiť do politiky. V Bratislave sa zrazu zjavilo mnoho cudzincov. Každodenne dochádzalo k zaujímavým stretnutiam, konfrontácii kultúr, k vzájomnému spoznávaniu. Všetko bolo v pohybe, v spoločnosti ešte bola nádej a humor. S Ondrejom sme si chceli spraviť takú životnú bilanciu," povedal Martin Šulík. Papierové hlavy, 1995, r. Dušan Hanák Film vypovedá o nedávnej histórii našej spoločnosti v mozaike autentických archívnych materiálov, výpovedí svedkov a štylizovaných hraných sekvencií. Podáva emocionálne silné svedectvo o vzťahu jednotlivca a spoločnosti, poznačených politickým režimom. Režisér Dušan Hanák o svojom filme povedal: „Myslím, že sme sa nedokázali vyrovnať s našou nedávnou minulosťou. Papierové hlavy sú reflexiou o slobode a neslobode, o vzťahu občana a moci a o rôznych podobách porušovania ľudských práv v Československu v období rokov 1945 až 1989. Film je rámcovaný rovinou pouličného divadla, v závere sú tieto happeningové motívy rozšírené o súčasnú polohu výpovede o dnešnej dobe. Pôdorysom filmu sú kľúčové udalosti minulého režimu. Archívne materiály sú používané skratkovitým, paradoxným, niekedy azda aj humorným spôsobom." Nicholas G. Winton - Sila ľudskosti, 2002, r. Matej Mináč V roku 1939 Nicholas Winton z vlastnej iniciatívy zachránil 669 prevažne židovských detí počas nacistickej okupácie Československa a cez hranice hitlerovského Nemecka sa mu podarilo prepraviť ich do Veľkej Británie. O svojom veľkom čine mlčal neuveriteľných 50 rokov. Nicholas Winton dodnes žije, má 94 rokov a volajú ho britský Schindler. Dokumentárnym filmom nás sprevádza Joe Schlesinger, reportér kanadskej tv stanice CBS, ktorý je jedným wintonových zachránených detí. Príbehy, ktoré rozprávajú zachránené deti, sa prelínajú s rozprávaním a spomínaním Nicholasa Wintona, dokumentárnymi dobovými a archívnymi zábermi. Ku koncu filmu sme svedkami dojímavej scény stretnutia Nicholasa Wintona so svojimi deťmi po dlhých rokoch. Držiteľ International Emmy Award 2002 za najlepší dokumentárny film. Slepé lásky, 2008, r. Juraj Lehotský Film o láske slepých ľudí k druhým a k svetu. O prekonávaní predsudkov, o radosti zo života a o ich túžbach, ktoré sú rovnaké ako túžby vidiacich. Skladá sa zo štyroch poviedok: 1. PETER učí hru na klavír. Hudba mu skrášľuje život a umožňuje mu vnímať svet cez jeho vlastnú fantáziu. 2. MIRO je Róm a miluje nerómku. Ich okolie z toho radosť nemá. 3. ELENA čaká dieťatko a dúfa, že nebude slepé ako jeho rodičia. 4. ZUZANA sa zaľúbi do vidiaceho chlapca a dúfa, že ju bude mať rád aj keď je slepá. Pokoj v duši, 2009, r. Vladimír Balko Tóno (Attila Mokos) sa vracia do rodnej dediny Čierny Hron po piatich rokoch strávených vo väzení za krádež dreva. Tu sa všetko zmenilo. Žena sa od neho vzďaľuje, päťročný syn je mu úplne cudzí, nikde nemôže nájsť prácu. Tóno sa už nechce vrátiť ku krádežiam, preto si prestáva rozumieť so starým priateľom Štefanom (Roman Luknár). Jeho priatelia Peter (Robert Więckiewicz) a kňaz Marek (Jan Vondráček) sa mu pokúšajú pomôcť nájsť si miesto v novej situácii, sami však riešia osobné ťažkosti.