KINO IKON 2/2018 (Časopisy)
Z obsahu:
Katarína Mišíková / Divoké deväťdesiate a kedysi a a dnes
Andrea Slováková / (V) moci festivalu
Martin Kaňuch / Pri vychádzaní z kasína
Tomáš Hudák / Filmové festivaly dnes
Mark Cousins / Forma filmových festivalov: Manifest
James Lattimer / Dobrý vkus: V čom alebo pre koho
Daniel Ebner / Prepracovaní a nezaplatení
Kristína Aschenbrennerová / Festivaly, ktoré programujú milo vyzerajúci ľudia
Matej Sotník / Aramisova
Jozef Červenka / Kotol sangrie
Peter Michalovič / Obdivuhodná chvála blbosti
Lea Pagáčová / Úvod do animasofie
Anotácia
Zborník Súčasné filmové teórie 2 s podnázvom Metódy a prístupy sa venuje audiovizuálnym reprezentáciám reality, fixovaniu spoločenskej a individuálnej pamäti v audiovizuálnych dielach a zmenám ich „čítania“ podľa rodového, historického a žánrového kľúča. Vstupná štúdia J. Paštékovej Dievča v ťažkostiach načrtáva paradigmatiku filmovej teórie v 20. a 21. storočí v kontexte európskej filmovej vedy. Berie do úvahy aj podmienky univerzitného výskumu a hľadania metodológie. Časť Reprezentácie prináša dokončenie monografie Z. Mojžišovej Zrkadlo zrkadla v zrkadle II. Štúdia E. Bindera Pravdivostná hodnota ako vyjadrenie vzťahu reality a fikčného sveta sa zameriava na konštrukciu fikčného priestoru zohľadňujúcu anti-mimetické teórie. E. Filová sa v príspevku Filmová pamäť venuje forme svedectva ako osobného prežívania histórie.
Technické informácie